Zmanjšanja emisij toplogrednih plinov se po svetu lotevamo na najrazličnejše načine. Gospodinjstva lahko k temu najbolj pripomorejo s prevoznim sredstvom ter z izbiro varčnega in okolju prijaznega ogrevalnega sistema. Kako? Pravi odgovor sta električni avto in toplotna črpalka. Ker smo slednji namenili že kar nekaj člankov, se bomo tokrat bolj fokusirali na električne avtomobile.
Lani so članice Evropske unije sprejele dogovor, ki predvideva pospešitev zmanjševanja emisij toplogrednih plinov, ki pridejo iz naslova cestnega prometa. Do leta 2050 bi jih naj bilo za kar 90 % manj. To pomeni, da bi v naslednjih petih letih na evropskih cestah moralo biti okrog 13 milijonov brezemisijskih in nizkoemisijskih vozil, kamor spadajo tudi električna. Trenutna številka se giblje okrog 975,000. V naslednjih mesecih bomo obstoječi vozni park z električnimi vozili nadgradili tudi v podjetju Termo Shop in s tem zaokrožili zgodbo o trajnosti in samooskrbi, ki jo živimo.
Nedolgo nazaj je bila v reviji Nature sustainbility objavljena najbolj celovita študija o tem, kako uvajanje e-mobilnosti vpliva na izpuste ogljikovega dioksida. Avtorji študije, ki prihajajo iz prestižnih univerz z različnih koncev sveta, so analizirali 59 regij po svetu in si zastavili cilj, da pridobijo rezultate, ki bodo pomagali odločevalcem pri elektrifikaciji porabnikov električne energije. Kot navajajo tudi v Financah, so avtorji pri tem upoštevali, da se intenzivnost emisij pri proizvodnji elektrike razlikuje od države do države in se sčasoma spreminja. Prav tako so v obzir vzeli dejstvo, da sta izdelava in razgradnja električnih vozil ter toplotnih črpalk ogljično intenzivnejši, kot pa izdelava in razgradnja bencinarjev ter kotlov na fosilna goriva. Razlog za to tiči v baterijah oziroma hladilnemu sredstvu.
Izhodiščno vprašanje, na katerega so želeli odgovoriti je bilo, ali lahko z elektrifikacijo prometa in ogrevanja dosežemo zmanjšanje emisij toplogrednih plinov? Pri iskanju odgovorov so upoštevali celovite in dinamične ocene proizvodnje v različnih delih sveta, različnost tehnologij, sedanje in predvidene bodoče tehnologije ter, katera fosilna goriva bi lahko zamenjali, kakšne so navade prebivalstva in številne druge dejavnike.
V raziskavo je bilo vključenega 95 % globalnega transporta in ogrevanja. Kot zanimivost, samo v cestnem prometu ter z ogrevanjem ustvarimo kar 24 % vseh emisij, ki izhajajo iz izgorevanja fosilnih goriv.
Avtorji so v raziskavi ugotovili, da toplotne črpalke ter električna vozila ustvarijo manj izpustov ogljikovega dioksida kot klasični avtomobili ali ogrevanje na fosilna goriva. Še več, globalno bi lahko, z množično uporabo toplotnih črpalk, letno prihranili toliko izpustov ogljikovega dioksida, kot ga sicer na letni ravni ustvarijo v Nemčiji.
Vtem trenutku so pri uvajanju e-mobilnosti najbolj uspešne Norveška, Kitajska, Nizozemska, Nemčija in ZDA. Norveška recimo precej izstopa po najvišjem deležu prodanih električnih in hibridnih vozil v razmerju do drugih pogonskih sistemov – teh je kar 64 %. Za primerjavo, v Sloveniji smo konec lanskega leta imeli registriranih 3.310 električnih vozil, predvideva pa se, da bomo do leta 2030 takšnih vozil imeli približno 20 %. Kar pomeni, da bi vsako drugo registrirano vozilo bilo električno ali priključni hibrid.